I New Frontiers, et selvstændigt spil i Race for the Galaxy-familien, bygger spillere galaktiske imperier ved på skift at vælge en handling, som alle kan udføre, hvor kun den udvalgte spiller får denne handlings bonus.
Udviklingen, der skal bruges, bestemmes under opsætningen, hvilket giver spillerne mulighed for at lave strategiske planer baseret på dem, før spillet begynder. En gruppe på otte udviklinger er altid i spil. Spillet indeholder et foreslået sæt af seksten yderligere udviklinger til dit første spil; i senere spil vælger spillere tilfældigt hvilken side af otte dobbeltsidede “små” udviklinger og otte dobbeltsidede “store” 9-omkostningsudviklinger, der skal bruges under opsætningen.
Mange verdener, som spillere kan erhverve sig, har specielle kræfter, hvor disse verdener bliver trukket fra en taske under Udforsk-fasen. I modsætning til i Race har verdener i New Frontiers brug for kolonister for at blive afviklet, foruden enten betalinger eller erobring.
Nogle verdener er “uventede” verdener og modtager et gode, når de er afviklet. Andre er produktionsverdener og modtager varer, når Producer-handlingen er valgt. Varer kan handles til kreditter eller forbruges til sejrspoint.
Spillet fortsætter, indtil en eller flere af fire spilafslutningsbetingelser er nået. Efter at alle handlinger for den runde er udført, vinder spilleren med flest sejrspoint fra afgjorte verdener, udviklinger, 9-omkostningsudviklingsbonusser og VP-chips optjent ved at forbruge varer.
Antal spillere: 2-5
Alder: 14+
Spilletid: ca. 45-75 min.
Sprog: Engelsk
Tema: Voksen spil, Science fiction, strategi, Dansk produceret
Boardgamegeek: 7.5/10 klik her
Anmeldelser
Der er endnu ikke nogle anmeldelser.