Keyflower
Keyflower er et spil for to til seks spillere, der spilles over fire runder. Hver runde repræsenterer en sæson: forår, sommer, efterår og endelig vinter. Hver spiller starter spillet med en “hjemmet” -flise og et indledende hold på otte arbejdere, som hver især er farvet rød, gul eller blå. Arbejdere i matchende farver bruges af spillerne til at byde på fliser, der skal føjes til deres landsbyer. Matchende arbejdere kan alternativt bruges til at generere ressourcer, færdigheder og yderligere arbejdere, ikke kun fra spillerens egne fliser, men også fra fliserne i de andre spiller landsbyer og fra de nye fliser, der auktioneres.
Om foråret, sommeren og efteråret ankommer flere arbejdere ombord Keyflower og hendes søsterbåde, hvor nogle af disse arbejdere har færdigheder i at arbejde med nøgleressourcerne jern, sten og træ. I hver af disse årstider sættes landsbyfliser tilfældigt på auktion. Om vinteren ankommer ingen nye arbejdere, og spillerne vælger landsbyfliserne til auktion blandt dem, de modtog i begyndelsen af spillet. Hver vinterlandsflise tilbyder VP’er til bestemte kombinationer af ressourcer, færdigheder og arbejdere. Den spiller, hvis landsby og arbejdere genererer flest VP’er, vinder spillet.
Keyflower præsenterer spillerne for mange forskellige udfordringer, og hvert spil vil være forskelligt på grund af den blanding af landsbyfliser, der vises i det pågældende spil. Gennem spillet skal spillerne være opmærksomme på mulighederne for bedst at udnytte deres forskellige ressourcer, transport- og opgraderingsevne, færdigheder og arbejdere.
Keyflower, et fælles design mellem Richard Breese og Sebastian Bleasdale, er det syvende spil i “Key” -serien fra R&D Games i det middelalderlige “Key” -land.
Antal spillere: 2-6
Alder: 13+
Spilletid: ca. 90-120 min.
Sprog: Engelsk
Tema: work and placement, byggespil
Stand: Spillet fejler intet, (billeder)
Boardgamegeek: 7.8/10 klik her
Ny pris: 320 kr
Anmeldelser
Der er endnu ikke nogle anmeldelser.